中大機構典藏-NCU Institutional Repository-提供博碩士論文、考古題、期刊論文、研究計畫等下載:Item 987654321/1991
English  |  正體中文  |  简体中文  |  Items with full text/Total items : 78818/78818 (100%)
Visitors : 34724279      Online Users : 878
RC Version 7.0 © Powered By DSPACE, MIT. Enhanced by NTU Library IR team.
Scope Tips:
  • please add "double quotation mark" for query phrases to get precise results
  • please goto advance search for comprehansive author search
  • Adv. Search
    HomeLoginUploadHelpAboutAdminister Goto mobile version


    Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.lib.ncu.edu.tw/handle/987654321/1991


    Title: 溫度循環對於電容及通訊模組之破壞效應研究
    Authors: 吳俊諭;Jui-Yu Wu
    Contributors: 機械工程研究所
    Keywords: 溫度循環試驗;電容;無線電話模組;溫度範圍;溫變率及循環數;修正型反冪次模式;修正型Hughes模式
    Date: 2001-07-19
    Issue Date: 2009-09-21 11:35:53 (UTC+8)
    Publisher: 國立中央大學圖書館
    Abstract: 本研究的主要目的在探討溫度循環試驗中溫度範圍、溫變率及循環數對於電容器的電容值變化、無線電話模組的失效及重要接點電壓衰減的影響。 實驗結果顯示,在電容器方面,溫度範圍增加時,對於塑膠電容、鋁電解電容及積層電容之電容值的變化呈漸增趨勢,而陶瓷電容則呈遞減趨勢。此現象與溫度對於這些電容器的影響趨勢相同。當溫變率越大或循環數越大,則塑膠電容、鋁電解電容、陶瓷電容及積層電容的電容值隨之增加。在無線電話模組方面,溫度範圍越大、溫變率越大或循環數越多,則無線電話模組的失效率會提高。且無線電話主機模組的重要接點電壓值會隨著溫度變化範圍、溫變率及循環數的增加而降低。在數學模式的探討方面,本文之修正型反冪次模式與修正型Hughes模式可準確描述溫度循環試驗中電容器的電容改變量及無線電話主機上重要接點的電壓改變量。此兩種模式中的溫度循環參數包括溫度範圍、溫變率及循環數。
    Appears in Collections:[Graduate Institute of Mechanical Engineering] Electronic Thesis & Dissertation

    Files in This Item:

    File SizeFormat


    All items in NCUIR are protected by copyright, with all rights reserved.

    社群 sharing

    ::: Copyright National Central University. | 國立中央大學圖書館版權所有 | 收藏本站 | 設為首頁 | 最佳瀏覽畫面: 1024*768 | 建站日期:8-24-2009 :::
    DSpace Software Copyright © 2002-2004  MIT &  Hewlett-Packard  /   Enhanced by   NTU Library IR team Copyright ©   - 隱私權政策聲明